Aplikacja "Ratunek"

Tematy wspólne dla wielu dziedzin turystyki aktywnej.

Moderatorzy: Zygmunt Skibicki, Moderatorzy

Aplikacja "Ratunek"

Postprzez Zygmunt Skibicki » N, 11 paź 2015, 13:30

wp.pl napisał(a):GOPR apeluje: idziecie w góry, ściągnijcie sobie aplikację "Ratunek"
źródło - http://pogoda.wp.pl/kat,1342,title,GOPR ... omosc.html

Ratownicy GOPR apelują do turystów wybierających się w góry, aby instalowali na swoich urządzeniach mobilnych aplikację "Ratunek", dzięki której łatwo wezwać pomoc i zlokalizować osobę ją wzywającej. W ciągu roku działania aplikacji skorzystano z niej ponad 140 razy.

Michał Słaboń, naczelnik grupy krynickiej GOPR poinformował, że "Ratunek" to specjalna aplikacja na urządzenia mobilne, która w trakcie zgłoszenia wypadku przez osobę potrzebującą pomocy podaje jej precyzyjną lokalizację, nawet z dokładnością do trzech metrów. Wezwanie pomocy jest proste - należy nacisnąć trzy razy niebieski krzyż znajdujący się na środku ekranu, a połączenie ze służbami ratowniczymi nastąpi automatycznie.

W trakcie wzywania pomocy aplikacja automatycznie wybiera zintegrowany z nią numer ratunkowy - w górach 601100300 lub nad wodą 601100100 - i łączy się z właściwą służbą ratowniczą - w górach z Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (GOPR) lub Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (TOPR), a nad wodą z Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (WOPR) lub Mazurskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (MOPR). Warunkiem przyjęcia zgłoszenia wypadku jest nawiązanie rozmowy z ratownikiem dyżurnym, który zapyta, co się stało i jakiej pomocy potrzeba.

Podczas rozmowy aplikacja automatycznie wysyła dokładną lokalizację GPS osoby wzywającej pomocy. - Dokładność tej lokalizacji to nawet trzy metry. To dla nas kluczowa informacja, dzięki której jesteśmy w stanie dużo szybciej dotrzeć do poszkodowanego - podkreślił Słaboń.

Dlatego tak ważne jest - zaznaczył ratownik - żeby w momencie uruchamiania aplikacji w telefonie zadbać, aby była w nim włączona funkcja lokalizacji GPS. O konieczności jej uruchomienia przypomina specjalny komunikat pojawiający się na ekranie.

Przed wyruszeniem na szlak warto też wypełnić inną ważną część programu - Książeczkę Medyczną. Pozwala ona na umieszczenie najważniejszych informacji o aktualnym stanie zdrowia, które mogą być bardzo pomocne dla służb ratowniczych i medycznych w trakcie akcji ratunkowej. Są to np. data urodzenia, grupa krwi, dane o chorobach przewlekłych i przebytych, alergiach, a także zażywanych lekach. Osoby głuchonieme mogą zaznaczyć swoją niepełnosprawność. Książeczka umożliwia również podanie kontaktu do osoby, którą należy powiadomić w razie wypadku.

Aplikacja, działająca na najpopularniejszym w kraju systemie operacyjnym urządzeń mobilnych Android (od wersji 4.0), dostępna jest od ponad roku. Można ją bezpłatnie pobrać poprzez Google Play lub ze strony internetowej www.ratunek.eu. Niedługo mają się pojawić wersje na inne systemy operacyjne: iOS i Windows Phone.
Zdaniem ratowników GOPR aplikacja jest nieoceniona do odnajdywania zaginionych turystów w trudnych warunkach pogodowych, gdy nie potrafią oni jednoznacznie określić swojego położenia.

Jako przykład podają akcję, która miała miejsce ostatniej zimy w okolicach schroniska na Hali Łabowskiej na Beskidzie Sądeckim. - W śnieżycy i zawiei w głębokim śniegu utknęła tam czwórka turystów. Wzywali oni pomocy przez telefon, ale nie potrafili określić dyżurnemu, gdzie się znajdują. Na szczęście jedna z osób miała w swoim telefonie aplikację "Ratunek" - po jej uruchomieniu od razu wiedzieliśmy, gdzie ich szukać. Wszystko dobrze się skończyło - relacjonował Słaboń.
Zygmunt Skibicki
Mundek
 
Posty: 10918
Dołączył(a): So, 29 maja 2004, 21:56
Lokalizacja: Łódź

Re: Aplikacja "Ratunek"

Postprzez bartekG » Pt, 4 gru 2015, 11:52

Mam trochę mieszane uczucia co do tego wynalazku. Z jednej strony należałoby pochwalić powstanie tej prostej aplikacji wykorzystującej to co duże grono turystów ma zawsze przy sobie - czyli smartfona z gps'em. Aplikacji której zadaniem jest pomoc turystom poprzez ułatwienie pracy ratowników - przyspieszenie dotarcia do poszkodowanego i udzielenia mu pomocy. Z drugiej strony wzbudza ona moje obawy, czy aby nie będzie prowadzić do podejmowania przez niektórych turystów nadmiernego ryzyka i wybierania się na zbyt trudne szlaki w stosunku do umiejętności, poprzez wzbudzenie w nich złudnego poczucia bezpieczeństwa w stylu "jak coś mi się stanie to kliknę i mnie znajdą i pomogą". Co innego jeżeli z aplikacji skorzystają awaryjnie osoby dobrze przygotowane, a którym mimo to zdarzył się nieszczęśliwy wypadek, lub tacy którzy skorzystają z niej będąc świadkami wypadku i przekażą istotne informacje ratownikom. Gorzej jeżeli dla kogoś będzie ona jedynym środkiem bezpieczeństwa, bo tak na prawdę ta aplikacja żadnego bezpieczeństwa nie zapewnia. Jedynie pomaga w niesieniu pomocy przez ratowników. Bezpieczeństwo zapewnia to co mamy w głowie, nasz zdrowy rozsądek, i z niego przede wszystkim należy korzystać. On nie wymaga naładowanej baterii.
bartekG
 
Posty: 36
Dołączył(a): Pn, 16 mar 2015, 17:43

Re: Aplikacja "Ratunek"

Postprzez Zygmunt Skibicki » Pt, 4 gru 2015, 12:31

bartekG napisał(a):Mam trochę mieszane uczucia co do tego wynalazku.
Z jednej strony...
Z drugiej strony ...

Nawet cep ma dwie różne strony.
A im bardziej coś jest skomplikowane, tym stron więcej. I tych dobrych i tych... mogących zaszkodzić...
Jest jedno pytanie zasadnicze: czy jakaś nowość zwalnia od myślenia?
I na to pytanie praktycznie zawsze należy odpowiedzieć przecząco.
No i... to by było na tyle.
Na przodzie zresztą... tym bardziej!

P.S.: A wszystko to bierze się z ogłupiających reklam w rodzaju: kup te wspaniałe buty, a one same zaniosą Ciebie i Twój plecak na najwyższe szczyty... w sprytnie zakamuflowanym domyśle... głupoty!
Zygmunt Skibicki
Mundek
 
Posty: 10918
Dołączył(a): So, 29 maja 2004, 21:56
Lokalizacja: Łódź

Re: Aplikacja "Ratunek"

Postprzez Zygmunt Skibicki » Pt, 29 sty 2016, 10:33

REGULAMIN USŁUGI „RATUNEK W GÓRACH I NA WODZIE” UMOŻLIWIAJĄCEJ USPRAWNIENIE KOMUNIKACJI Z SŁUŻBAMI RATOWNICZYMI
Z dnia 12.08.2014
obecne brzmienie ustalone w dniu 3.06.2015

źródło - http://www.ratunek.eu/regulamin.html

ROZDZIAŁ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1 [Oznaczenie Usługodawcy]
1. Usługodawcą Usługi jest Paga Solutions spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Białe Wzgórze 14, 30-203, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieście – Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000461380, NIP: 677-237-50-74, REGON: 122848916 , kapitał zakładowy: 5000 zł, w całości pokryty, adres elektroniczny: http://www.pagasolutions.pl, zwana dalej: „Usługodawcą”.
2. Usługą jest zaawansowana Usługa „Ratunek w górach i na wodzie”, umożliwiająca usprawnienie komunikacji Klienta (Użytkownika), zwanego dalej: „Użytkownikiem” z podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa górskiego, działającymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z ustawą z 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych terenach narciarskich (Dz. U. z 2011 r., nr 208, poz. 1241) tj. GOPR i TOPR oraz z podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego działającymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywającyhc na obszarach wodnych (Dz. U. z 2011r., nr 208 poz. 1240) tj. WOPR i MOPR zwanymi dalej: „Służbami Ratowniczymi”.
3. O ile Regulamin nie stanowi inaczej, kontakt z Usługodawcą (w tym wszelkie pytania, uwagi, opinie) odbywa się przez:
a. pocztę elektroniczną (e-mail): kontakt@pagasolutions.pl
b. Formularz kontaktowy zamieszczony pod adresem http://www.ratunek.eu/kontakt.html Zaleca się korzystanie z formularza kontaktowego. Użytkownik, który chce otrzymać potwierdzenie wysłania wiadomości za pomocą formularza kontaktowego na swój adres e-mail, zaznacza pole „Wyślij kopię tej wiadomości również do mnie”.
4. Usługodawca udzieli odpowiedzi na zapytania Użytkownika w rozsądnym terminie, uwzględniając stopień skomplikowania zapytania, inne zapytania oraz obciążenie pracą.
5. Strona internetowa Usługi to:www.ratunek.eu
6. Usługodawca może zamieszczać w Usłudze treści o charakterze reklamowym (których tematyka nie musi być związana z Usługą). Wszelkie wpływy z tytułu zamieszczania i przechowywania treści reklamowych, przysługują wyłącznie Usługodawcy. Szczegółowe warunki zamieszczania i przechowywania treści o charakterze reklamowym jak i zasady odpłatności ustala Usługodawca w regulaminie reklam lub indywidualnie z reklamodawcą. Użytkownik wyraża zgodę na zamieszczanie i wyświetlanie podczas korzystania z Usługi reklam w szczególności logo sponsora i dostawcy numeru ratunkowego w górach i na wodzie.
7. Usługodawca może tworzyć nowe funkcje Usługi i zmieniać lub modyfikować dotychczasowe, a także tworzyć i świadczyć nowe Usługi, o czym zawiadomi Użytkownika, o ile te nowe funkcje, zmiany lub modyfikacje jego dotyczą.

§2 [Usługa i jej funkcje]
1. Istotą działania innowacyjnej i zaawansowanej Usługi jest oferowanie Użytkownikom możliwości lokalizacji Użytkownika w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia na terenie gór oraz na obszarze wodnym.
2. Z Usługi Użytkownik może korzystać wyłącznie przez Urządzenie Mobilne, to jest telefon komórkowy/smartfon spełniający parametry techniczne określone w §7.
3. Usługa jest świadczona przy pomocy:
a. Aplikacji „Ratunek” instalowanej na Urządzeniu Mobilnym Użytkownika („Aplikacja”) – do świadczenia Usługi niezbędne jest zainstalowanie tej Aplikacji; oraz
b. Aplikacji serwerowej instalowanej na serwerach lub innych urządzeniach Służb Ratowniczych („Aplikacja Serwerowa”).
4. Usługa posiada następujące funkcje:
a. Wezwanie pomocy (Zgłoszenie wypadku) - Kontakt telefoniczny Użytkownika z Służbami Ratowniczymi polegający na możliwości wezwania pomocy Służby poprzez wybranie zintegrowanego z Aplikacją numeru ratunkowego udostępnionego przez operatora telefonii komórkowej Plus do kontaktu z Służbami Ratowniczymi: w górach: 601100300 oraz nad wodą: 601100100; Użytkownik nie musi wpisywać numeru ratunkowego, gdyż jest on zintegrowany z Aplikacją, przy czym za połączenie ze Służbą przez numer ratunkowy odpowiada Operator, a nie Aplikacja.
b. Autolokalizacja - Automatyczne wysyłanie informacji z lokalizacją Użytkownika do wybranej Służby Ratowniczej w trakcie rozmowy telefonicznej ze Służbą Ratowniczą poprzez SMS do tej Służby, koszt SMS zgodnie z taryfikatorem Operatora;
c. Książeczka medyczna – pozwala na wprowadzenie do pamięci Urządzenia Mobilnego w ramach Aplikacji informacji o aktualnym stanie zdrowia Użytkownika, które mogą być pomocne dla Służb Ratowniczych lub medycznych w trakcie akcji ratunkowej.
5. Warunkiem przyjęcia Wezwania pomocy (zgłoszenia wypadku) jest nawiązanie rozmowy telefonicznej z przedstawicielem Służb Ratowniczych w celu zweryfikowania Wezwania. Informacja ta pojawia się przy każdorazowym uruchomieniu Aplikacji i wymaga akceptacji Użytkownika.
6. W przypadku ograniczonego zasięgu lub też problemów z kontaktem telefonicznym, Aplikacja dokonuje próby połączenia telefonicznego ze Służbą Ratowniczą, a w przypadku braku możliwości połączenia – dąży do wysyłania informacji z lokalizacją Użytkownika. W takiej sytuacji na ekranie Urządzenia Mobilnego po wysłaniu wiadomości SMS na ekranie Urządzenia pojawia się komunikat „Pozycja wysłana do ratowników!” Jednakże taki komunikat nie oznacza, iż zgłoszenie zostało przyjęte przez Służby Ratownicze ani nie oznacza, iż Służby te podejmą jakąkolwiek akcję ratowniczą, dlatego, że nie będzie możliwe zweryfikowanie treści Wezwania (zgodnie z ust. 5).
7. Usługa może w przyszłości obsługiwać dowolną ilość języków (moduł wielojęzyczności).
8. Aplikacja „Ratunek” oraz Aplikacja Serwerowa jak i Usługa są chronione prawem autorskim i prawami własności intelektualnej i przemysłowej. Wszelkie te prawa przysługują Usługodawcy.
9. Niniejszy Regulamin reguluje tylko i wyłącznie stosunki prawne między Usługodawcą a Użytkownikiem. Nie ma on zastosowania do stosunków prawnych pomiędzy operatorem telefonii komórkowej i Usługodawcą, Usługodawcą i Służbami Ratowniczymi oraz Służbami Ratowniczymi i Użytkownikiem.

§3 [Terytorium]
1. O ile Regulamin nie stanowi inaczej, Usługa jest świadczona wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i tylko na terytorium objętym zasięgiem macierzystej sieci komórkowej użytkownika. Usługa nie jest świadczona, jeśli brak jest aktualnego zasięgu sieci komórkowej polskiego operatora sieci komórkowej.
2. Usługa jest jednakże także świadczona, jeśli Użytkownik znajduje się na terytorium Polski, a jego Urządzenie Mobilne znajduje się aktualnie w czynnym zasięgu operatora zagranicznej sieci komórkowej i aktywowana jest usługa roamingu (dotyczy terenów przygranicznych).
3. Jeżeli jednak wezwanie pomocy dokonywane jest z zagranicy, to wówczas Służba Ratownicze w Polsce albo podaje numer telefonu do służby ratowniczej w danym kraju, z którego wysłane zostało zgłoszenie, albo też przekazuje to zgłoszenie do tejże służby. W takim wypadku Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za to, czy Służba Ratownicza przekaże czy nie przekaże zgłoszenia oraz czy poda numer telefonu do lokalnej służby oraz czy będzie on prawidłowy, jak i za działania lub zaniechania służb ratowniczych w danym kraju.

§4 [Użytkownik]
1. Użytkownikiem Usługi może być osoba fizyczna, mająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej. W szczególności Aplikacja kierowana jest do osób uprawiających turystykę górską lub wodną lub przebywających na terenach górskich i na obszarach wodnych.
2. Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie od Administratora informacji dotyczących korzystania z Usługi na adres e-mail, jeśli go podał, oraz na numer Urządzenia Mobilnego, w formie SMS lub też bezpośredniego telefonu.

§5 [Bezpłatny charakter Usługi]
Instalacja Aplikacji nie rodzi dla Użytkownika obowiązku uiszczenia jakichkolwiek opłat dla Usługodawcy, natomiast korzystanie z Usługi może rodzić obowiązek uiszczenia opłat wobec podmiotów innych niż Usługodawca za dostęp do Internetu, połączenie telekomunikacyjne oraz wysyłanie SMS (na zasadach wynikających z zawartych przez Użytkownika umów z operatorami telefonii komórkowej lub dostawcami Internetu, przy czym Numer Ratunkowy w Górach 601100300 zintegrowany z Aplikacją jest darmowy dla abonentów sieci komórkowej Plus, natomiast dla pozostałych Użytkowników koszt oblicza się zgodnie z taryfą ich operatora) a także ewentualny obowiązek zwrotu kosztów akcji ratowniczej na zasadach określonych w § 14 ust. 7.

§6 [Podstawowe obowiązki Użytkownika]
1. Użytkownik jest zobowiązany przed instalacją Aplikacji i rozpoczęciem korzystania z Usługi do zapoznania się z Regulaminem i jego akceptacji . Treść Regulaminu jest udostępniona nieodpłatnie wszystkim Użytkownikom na stronie internetowej pod adresem http://www.ratunek.eu/regulamin.html w taki sposób, aby Użytkownik mógł przed instalacją Aplikacji i rozpoczęciem korzystania z Usług pozyskać, odtworzyć, utrwalić oraz przechowywać (w tym w zwykłym toku czynności) treść Regulaminu, za pomocą systemu teleinformatycznego, którym się posługuje. W przypadku wątpliwości co do interpretacji postanowień Regulaminu Użytkownik powinien zwrócić się o wyjaśnienie do Usługodawcy.
2. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.

§7 [Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usługi]
1. Do korzystania z Usługi wymagane są:
a. Poprawnie działające Urządzenie Mobilne spełniające wszystkie standardy bezpieczeństwa i normy bezpiecznego użytkowania;
b. Ważna umowa zawarta przez Użytkownika o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawarta z Operatorami Telefonii Komórkowej Urządzenia Mobilnego: zwanymi dalej: „Operatorami”; (telefon na abonament lub na kartę).
2. Urządzenie Mobilne, na którym zainstalowana ma być Aplikacja, musi spełniać następujące wymogi:
a. Musi mieć zainstalowany system operacyjny Android wersja 4.0 lub wyższa; przy czym Usługodawca może wprowadzać wersje Aplikacji na inne systemy operacyjne, w szczególności Windows na Urządzeniu Windows Phone;
b. Musi być objęty ważną umową dotyczącą tego Urządzenia o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartą z Operatorem Telefonii Komórkowej („Operator”); (telefon na abonament lub na kartę);
c. Musi posiadać aktywny GPS.
3. W celu właściwego działania Usługi zaleca się, aby Urządzenie Mobilne miało wykupiony i aktywny dostęp do Internetu (np. 3G, LTE, GPRS).
4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niedostosowania się Użytkownika do wskazanych wyżej wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym Usługodawca się posługuje.
5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za oznaczenie jego e-maili lub e-maili Użytkowników jako spam przez dostawcę usług poczty elektronicznej, z której korzysta Użytkownik.
6. Usługodawca nie ma obowiązku przeszkolenia Użytkownika w zakresie korzystania z Usługi, Użytkownik obowiązany jest uczynić to we własnym zakresie.
7. Aplikacja będzie aktualizowana przez Usługodawcę; do czego wymagane jest połączenie Użytkownika z Internetem. Użytkownik obowiązany jest dbać o to, aby zawsze posiadać Aplikację w najnowszej, zaktualizowanej wersji; w przeciwnym wypadku może ona nie działać prawidłowo lub nie działać w ogóle.

§8 [Geolokalizacja]
1. Użytkownik ma świadomość, iż korzystanie z Usługi oznacza pobieranie danych geolokalizacyjnych Urządzenia Mobilnego przy użyciu usługi geolokalizacji Urządzenia Mobilnego, świadczonej za pomocą Urządzenia Mobilnego. Geolokalizacja oznacza możliwość określenia i odczytania miejsca położenia Urządzenia na kuli ziemskiej w danej chwili, na podstawie określenia miejsca położenia Urządzenia w tejże chwili, na podstawie odległości tego Obiektu od poszczególnych stacji przekaźnikowych (na przykład anten, masztów –BTS według metody triangulacyjnej) lub też systemu GPS.
2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia techniczne Urządzenia Mobilnego oraz warunki atmosferyczne, które mogą spowodować nieprawidłową lub niedokładną lokalizację.
3. Usługodawca nie świadczy usługi geolokalizacji, a jedynie korzysta z tej usługi w celu pobierania danych geolokalizacyjnych Urządzenia Mobilnego w celu umożliwienia Służbom Ratowniczym jego zlokalizowania.

ROZDZIAŁ II. OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA Z USŁUGI

§9 [Wymogi]
Aby poprawnie korzystać z Usługi konieczne są:
1. Zaakceptowanie przez Użytkownika Regulaminu, którego aktualna wersja dostępna jest każdorazowo na stronie internetowej Usługi: http://www.ratunek.eu/regulamin.html
2. Zainstalowanie przez Użytkownika Aplikacji – można ją ściągnąć poprzez wejście na Google Play.
3. Przestrzeganie przez Użytkownika Regulaminu.

§10 [Wezwanie Pomocy i Lokalizacja]
1. Użytkownik, który zamierza wezwać pomoc, uruchamia Aplikacją na Urządzeniu Mobilnym.
2. Użytkownik, który znajduje się na terenach górskich wciska trzy razy przycisk "Góry" i następuje połączenie telefoniczne z przedstawicielem Służb Ratowniczych oraz lokalizacja użytkownika. Po wysłaniu informacji z lokalizacją Użytkownika na ekranie Urządzenia Mobilnego pojawia się komunikat „Pozycja wysłana do ratowników!”.
3. Użytkownik, który znajduje się na obszarze wodnym wciska trzy razy przycisk "Woda" i następuje połączenie telefoniczne z przedstawicielem Służb Ratowniczych oraz lokalizacja użytkownika. Po wysłaniu informacji z lokalizacją Użytkownika na ekranie Urządzenia Mobilnego pojawia się komunikat „Pozycja wysłana do ratowników!”.
4. Warunkiem przyjęcia Wezwania pomocy (zgłoszenia wypadku) jest nawiązanie rozmowy telefonicznej z przedstawicielem Służb Ratowniczych. Informacja ta pojawia się przy każdorazowym uruchomieniu Aplikacji i wymaga akceptacji Użytkownika.

§11 [Książeczka medyczna]
1. Wypełnienie Książeczki Medycznej jest dobrowolne dla Użytkownika i może nastąpić w dowolnym momencie. Jej niewypełnienie nie ma wpływu na działanie Aplikacji.
2. Książeczka Medyczna może być wypełniona następującymi danymi:
a. Imię;
b. Nazwisko;
c. Data urodzenia;
d. Imię i nazwisko oraz numer kontaktowy w razie wypadku, czyli do osoby bliskiej Użytkownika, która ma zostać powiadomiona w razie wypadku;
f. Grupa krwi;
g. Choroby przewlekłe
h. Alergie;
i. Zażywane leki;
j. Informację czy jest osobą głuchoniemą.
3. Dane podawane przez Użytkownika w Książeczce Medycznej zabezpieczone są 20-bajtowym kluczem generowanym na początku przez Urządzenie Mobilne. Dostęp i zmiana danych podanych w Książeczce przez Użytkownika wymaga wysłania przez Urządzenie Mobilnego tego klucza powiązanego z numerem telefonu. Dane przesyłane będą przy pomocy protokołu SSL.
4. Dostęp od danych podanych w Książeczce przez Służby Ratownicze wymaga podania hasła i loginu przypisanego do danej Służby lub do jej pracownika Każdy dostęp od strony Służb Ratowniczych będzie odnotowywany w historii.
5. Wprowadzając jakiekolwiek dane do Książeczki Medycznej Użytkownik wyraża zgodę na uzyskanie przez Służby Ratownicze, a także służby medyczne dostępu do tych danych w celu i w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia akcji ratowniczej i udzielenia pomocy medycznej.

§12 [Licencja]
1. Usługodawca udziela Użytkownikowi nieodpłatnej, niewypowiadalnej, nieprzenaszalnej i niewyłącznej licencji na korzystanie z Aplikacji, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na czas nieoznaczony (do momentu wygaśnięcia praw autorskich), na korzystanie z Aplikacji na następujących polach eksploatacji:
a. Pobranie Aplikacji na dowolną liczbę Urządzeń Mobilnych;
b. Zapisanie Aplikacji w pamięci Urządzenia Mobilnego;
c. Używanie Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem i funkcjami, na zasadach określonych w Regulaminie.
2. Użytkownik nie ma prawa do zmieniania, tłumaczenia, analizowania, dekomplikowania lub jakiejkolwiek innej formy ingerowania w Aplikację, tworzenia opracowań będących pochodną Aplikacji lub materiałów z nią związanych.
3. Licencja obejmuje każdorazową aktualizację Aplikacji.
4. Ponieważ Aplikacja jest licencjonowana bezpłatnie, nie jest objęta jakąkolwiek gwarancją w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy. Ponadto Usługodawca nie udziela żadnych gwarancji, zapewnień ani obietnic ponad te, które są wyraźnie określone w licencji, a Użytkownik bierze na siebie ryzyko wynikające ze skutków użytkowania lub niemożności użytkowania Aplikacji. Usługodawca nie udziela gwarancji przydatności Aplikacji nawet co do funkcjonalności opisanych w Regulaminie. Nie gwarantuje, że Aplikacja spełni wymagania Użytkownika lub że Aplikacja nie ma uszkodzeń lub błędów lub że Aplikacja będzie działała bez przeszkód. Przepis ten nie dotyczy sytuacji, gdy opisane wyżej zdarzenia są wynikiem winy umyślnej Usługodawcy.

ROZDZIAŁ III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY

§13 [Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika – okoliczności, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności]
1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność jedynie za to, iż Użytkownik ma dostęp do Usługi. Nie odpowiada on za treść, jakość, możliwość realizacji i poprawność informacji. W szczególności nie ponosi odpowiedzialności za trafność i prawidłowość lokalizacji. Wszelkie informacje oferowane przez Usługę nie mogą być traktowane jako jedyne pewne źródło informacji i Usługodawca w związku z tym nie ponosi odpowiedzialności za skutki zastosowania się do tychże treści.
2. Usługodawca nie jest zobowiązany do świadczenia usługi lokalizacji ani nie ponosi odpowiedzialności za świadczenie tej usługi, udostępnia jedynie Aplikację, która stwarza możliwość korzystania z niej. Usługodawca nie świadczy usług telekomunikacyjnych, przesyłu ani przekazu danych do Użytkownika, dostępu do Internetu itp.
3. Usługodawca nie świadczy usługi ratowniczej, umożliwia jedynie – wyłącznie w zakresie określonym w Regulaminie kontakt pomiędzy Użytkownikiem a Służbami Ratowniczymi.
4. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie (z uwzględnieniem przepisów dotyczących ochrony konsumentów oraz bezpłatnego charakteru Usługi), Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia wynikłe z:
a. Przyczyn leżących po stronie operatorów telefonii komórkowej; Google Maps, Google API, Służb Ratowniczych oraz podmiotów innych niż Usługodawca;
b. Niewykonania lub nienależytego wykonania usługi geolokalizacji, a także zdarzenia wynikłe z jakości sygnałów, zarówno GSM, zależnego od sieci Operatora, jak i GPS, którego siła może zależeć od lokalizacji Użytkownika (np. w jaskini czy w lesie zakopanego pod ściółką);
c. Niewykonania lub nienależytego wykonania akcji ratowniczej, nieprzyjęcia zgłoszenia pomocy, nieprzybycia na czas Służby Ratowniczej;
d. Przyczyn leżących po stronie służb medycznych, organów władzy publicznych, innych podmiotów świadczących usługi ratownicze; policji, straży pożarnej, służb drogowych;
e. Braku zasięgu lub zbyt słabego zasięgu sieci telefonii komórkowej lub braku zasilania w Urządzeniu Mobilnym;
f. Braku dostępu do Internetu lub zbyt słabego dostępu lub transferu;
g. Niewykonania lub nienależytego wykonania przez operatora umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub niewykonania lub nienależytego wykonania umowy dostępu do Internetu;
h. Przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub innych użytkowników; w szczególności niewłaściwego lub sprzecznego z prawem (w tym Regulaminem) korzystania z Usługi;
i. Siły wyższej, działań wojennych, ataku terrorystycznego, pożaru lub zalania serwerowni, ataku hakerskiego, warunków pogodowych i atmosferycznych;
j. Awarii, przyczyn leżących po stronie Access providerów, dostawców Internetu, awarii sprzętu lub oprogramowania Użytkownika, awarii w serwerowni, przyczyn leżących po stronie podmiotów świadczących usługi telekomunikacyjne, hostingowe, pocztowe, bankowe, poczty elektronicznej, rejestracji i utrzymywania domen i inne usługi podobne;
k. Niezamierzonych błędów czy luk bezpieczeństwa w oprogramowaniu Usługi, użytej technologii, oprogramowaniu serwerów protokołów internetowych;
l. Przyczyn leżących po stronie innego oprogramowania niż Aplikacja, w szczególności oprogramowania Urządzenia Mobilnego, w tym niekompatybilności oprogramowania tego Urządzenia z Usługą, jak i przyczyn leżących po stronie programów zintegrowanych z Usługą;
m. Nienależytego działania modułu GPS w Urządzeniu Mobilnym;
n. Odrzucenia wysyłanych wiadomości e-mail przez serwery pocztowe inne niż Usługodawcy, np. na skutek działania filtrów, blokad lub awarii tych systemów;
o. Braku możliwości lub ograniczonej możliwości korzystania z Usługi przez Użytkownika wynikającego z nieuiszczania przez Użytkownika na rzecz operatora opłat za korzystanie z Internetu lub też z nieposiadania przez Użytkownika wystarczającego limitu transferu danych, pozwalającego na korzystanie z Internetu.
5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Usługi, w przypadku bieżącej obsługi Usługi oraz jego oprogramowania, aktualizowania oprogramowania, wprowadzania nowych funkcjonalności, prac konserwacyjnych. Bieżąca przerwa techniczna polega na czasowym wyłączeniu działania Usługi lub niektórych jej funkcji, funkcjonalności lub modułów. Usługi będą realizowane po zakończeniu tejże przerwy. Za zdarzenia wynikłe z powyższych Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, o planowanej przerwie informuje Użytkowników na stronie internetowej Usługi.
6. Usługodawca ma prawo czasowego ograniczenia funkcji, funkcjonalności lub modułów Usługi udostępniania ich w wybranych godzinach lub wprowadzania ograniczeń na ilość, jeżeli brak limitów mógłby negatywnie wpłynąć na ciągłość i stabilność świadczonej Usług.

§14 [Rola Usługodawcy]
1. Usługodawca – z wyjątkiem sytuacji ściśle określonych w Regulaminie – nie uczestniczy w żaden sposób w kontaktach między Użytkownikiem a Służbami Ratowniczymi. Nie jest stroną jakichkolwiek czynności faktycznych ani prawnych dokonywanych między nimi. Jest jedynie podmiotem udostępniającym Aplikację w celach ściśle określonych w Regulaminie.
2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia w stosunkach prawnych lub faktycznych między Użytkownikiem a Służbami Ratowniczymi, które to wynikły z nawiązania lub próby nawiązania kontaktu przy użyciu Usługi. Rola Usługodawcy kończy się na zapewnieniu możliwości wezwania pomocy Służb Ratowniczych i jego autolokalizacji.
3. W szczególności Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a. Jakiekolwiek działania lub zaniechania Służb Ratowniczych;
b. Nieprzyjęcie zgłoszenia pomocy;
c. Odmowę jego przyjęcia;
d. Brak kontaktu Służby Ratowniczej z Użytkownikiem;
e. Brak realizacji akcji ratowniczej lub nienależytą jej realizację;
f. Nie dotarcie w porę na miejsce zdarzenia;
W każdym wypadku zarówno z przyczyn leżących po stronie Służb Ratowniczych, innego podmiotu lub przyczyn natury obiektywnej (np. warunki atmosferyczne).
4. Wszelkie stosunki prawne między Użytkownikiem a Służbami Ratowniczymi regulują powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
5. Usługodawca nie uczestnicy w żaden sposób w sporach powstałych między Użytkownikiem a Służbami Ratowniczymi. Nie angażuje się również w jakiekolwiek czynności prawne związane z rozwiązywaniem tego rodzaju sporów.
6. Stroną wszelkich roszczeń wynikłych z przeprowadzenia lub nieprzeprowadzenia akcji ratowniczej jest Służba Ratownicza. Wszelkie skargi i zażalenia dotyczące działania lub zaniechania Służb Usługodawca pozostawia bez rozpoznania lub przekaże je do Służby.
7. Użytkownik ma świadomość, iż skorzystanie z pomocy Służby Ratowniczej może wiązać się z obowiązkiem zwrotu kosztów akcji i obowiązany jest do zwrotu tych kosztów (jeśli taki obowiązek wynika z przepisów) na własną rękę i koszt, w szczególności dotyczy to sytuacji bezzasadnego wezwania pomocy lub prób wzywania pomocy bez nawiązania kontaktu telefonicznego lub też używania Aplikacji w celu rozrywki, zabawy czy też wprowadzania w błąd Służb Ratowniczych. Użytkownik ma świadomość, iż Aplikacja służy do wzywania pomocy w sytuacji realnego zagrożenia życia lub zdrowia, a nie do zabawy. Nie przysługują mu w tym zakresie do Usługodawcy jakiekolwiek roszczenia.
8. Użytkownik ponosi wszelką odpowiedzialność za zabezpieczenie Urządzenia Mobilnego przed kradzieżą jak i za skutki tej kradzieży, w szczególności wykorzystanie jego danych osobowych. Usługodawca informuje Użytkownika, iż może on (w większości wypadku w zależności od typu Urządzenia Mobilnego) zabezpieczyć je, włączając szyfrowanie pamięci i ustalając kod dostępu.

ROZDZIAŁ IV. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO

§15 [Tryb postępowania reklamacyjnego]
1. Jeżeli Użytkownik uważa, że Usługa nie jest realizowana przez Usługodawcę lub jest realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu, może złożyć reklamację drogą elektroniczną za pomocą formularza kontaktowego lub na adres e-mail: kontakt@pagasolutions.pl . Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko oraz adres e-mail Użytkownika, opis stanu faktycznego oraz zgłaszanych zastrzeżeń, pod rygorem wezwania do uzupełnienia Reklamacji.
2. Usługodawca rozpatruje reklamację w ciągu 30 (trzydziestu) dni roboczych od dnia doręczenia reklamacji. Brak rozpatrzenia reklamacji w tym terminie nie oznacza uznania reklamacji przez Usługodawcę.

ROZDZIAŁ V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§16 [Cesja]
1. Użytkownik nie może przenieść na inną osobę praw jak i obowiązków wynikających z korzystania z Usługi, zarówno w części jak i w całości.
2. Usługodawca może przenieść Usługę na inne osoby, jak i poszczególne prawa i obowiązki wynikające ze świadczenia Usług, o zamiarze takim informuje Użytkownika wiadomością e-mail, w takim wypadku stosuje się przepisy o zmianie Regulaminu.

§17 [Rozwiązanie Umowy]
Każda ze Stron może w dowolnym momencie rozwiązać Umowę o korzystanie z Usługi bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, bez okresu wypowiedzenia i bez powstania po drugiej Stronie jakichkolwiek roszczeń. Rozwiązanie Umowy powoduje zaprzestanie możliwości korzystania z Usługi przez Użytkownika. Usługodawca rozwiązuje Umowę poprzez wysłanie SMS Użytkownikowi, zaś Użytkownik poprzez wysłanie e-maila na adres Usługodawcy kontakt@pagasolutions.pl lub poprzez wysłanie oświadczenia w formie pisemnej na adres Usługodawcy.

§18 [Postanowienia końcowe]
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie.
2. Użytkownik akceptuje zmiany Regulaminu poprzez dokonanie aktualizacji Aplikacji. Jeśli Użytkownik nie akceptuje zmian Regulaminu, nie powinien wówczas dokonywać aktualizacji Aplikacji i jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o korzystanie z Usługi.
3. Umowa o korzystanie z Usługi zawierana jest w języku polskim.
4. Prawem właściwym dla korzystania z Usługi jest prawo polskie.
5. Postanowienia Regulaminu nie uchybiają przepisom o ochronie konsumentów, jeśli Użytkownik jest osobą fizyczną, która nabywa usługę w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego), w szczególności art. 384- 3854 Kodeksu cywilnego. Jeśli jakikolwiek przepis Regulaminu jest sprzeczny z bezwzględnie obowiązującymi przepisami o ochronie konsumentów, przepis ten nie wiąże konsumenta, a w jego miejsce stosować należy najbliższe temu przepisowi przepisy prawa.
6. Do Usługi mają zastosowanie przepisy ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
7. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkowników zawarte są w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem http://www.ratunek.eu/regulamin.html i stanowiącej integralną część Regulaminu.
8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 12.08.2014




POLITYKA PRYWATNOŚCI
z dnia 12.08.2014 dla Użytkowników Usługi „RATUNEK W GÓRACH I NA WODZIE”

§1 Postanowienia ogólne
1. Polityka określa zasady ochrony i przetwarzania Danych Osobowych Użytkowników przez Administratora Danych Osobowych (Usługodawcę) w związku ze świadczeniem przez niego Usługi „Ratunek w górach i na wodzie”, umożliwiającej usprawnienie komunikacji Użytkownika z ochotniczymi służbami ratowniczymi, działającymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w górach (GOPR, TOPR) oraz na obszarach wodnych (WOPR, MOPR), na zasadach określonych w Regulaminie Usługi.
2. Niniejsza Polityka stanowi integralną część Regulaminu Usługi. Warunkiem korzystania z Usługi jest zaakceptowanie niniejszej Polityki.
3. Niniejsza Polityka ma zastosowanie jedynie do przetwarzania danych osobowych w zakresie i celu niezbędnym do świadczenia Usługi przez Usługodawcę. Zasady przetwarzania danych Użytkowników przez Operatorów sieci telefonii komórkowej, dostawców Internetu oraz przez Służby Ratowniczej wynikają z umowy zawartej przez Użytkownika z Operatorem, dostawcą Internetu oraz z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
4. Administratorem Danych Osobowych Użytkowników jest Usługodawca, to jest Paga Solutions spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Białe Wzgórze 14, 30-203, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieście – Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000461380, NIP: 677-237-50-74, REGON: 122848916, kapitał zakładowy: 5000 zł, w całości pokryty, adres elektroniczny: http://www.pagasolutions.pl, zwana dalej: „Administratorem”.
5. Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania Danych Osobowych należy kierować Usługodawcy na adres e-mail: kontakt@pagasolutions.pl lub formularz kontaktowy znajdujący się pod adresem: http://www.ratunek.eu/kontakt.html §1 ust. 3 i 4 Regulaminu stosuje się.

§2 Dane osobowe przetwarzane przez Usługodawcę
W celu samego zainstalowania Aplikacji nie jest konieczne podanie żadnych danych osobowych
Rodzaje danych przetwarzanych przez Administratora podczas korzystania z Usługi
Dane eksploatacyjne
Administrator może przetwarzać dane eksploatacyjne, które charakteryzują sposób korzystania przez Użytkownika z Usługi, to jest:
· Adres IP;
· Typ Urządzenia Mobilnego, na którym instalowana jest Aplikacja;
· Informacja o obsłudze języka Java;
· Logi cyfrowe;
· Informację o skorzystaniu z Ciebie z Usługi;
· Typ przeglądarki;
· Nazwa domeny;
· Typ systemu operacyjnego.
Dane lokalizacyjne
Dodatkowo, dla prawidłowego działania Usług, Administrator automatycznie rejestruje i przechowuje dane o lokalizacji Urządzenia Mobilnego uzyskującego dostęp do danej funkcji dla celów statystycznych oraz dla celów zabezpieczenia integralności i prawidłowości działania Usługi.
Dane podane przez Użytkownika w Książeczce Medycznej
1. Użytkownik może podać dane osobowe w Książeczce Medycznej, to jest:
· Imię;
· Nazwisko;
· Datę urodzenia;
· Imię i nazwisko oraz numer kontaktowy w razie wypadku, czyli do osoby bliskiej Użytkownika, która ma zostać powiadomiona w razie wypadku;
· Grupę krwi;
· Choroby przewlekłe;
· Alergie;
· Zażywane leki;
· Informację czy jest osobą głuchoniemą.
2. Podanie tych danych nie jest konieczne do korzystania z Usługi, jednakże może ułatwić udzielenie pomocy. Użytkownik może w każdym momencie zmienić dane podane w Książeczce Medycznej lub usunąć je w całości lub części.
3. Jeśli dane podane przez Użytkownika w Książeczce Medycznej zawierają dane wrażliwe (grupę krwi, choroby przewlekłe, alergie, zażywane leki, informację czy jest osobą głuchoniemą), Użytkownik podając którąkolwiek z danych:
· wyraża zgodę na ich przetwarzanie dla celów przeprowadzenia akcji ratowniczej i udzielenia pomocy medycznej przez Służby Ratownicze lub medyczne i wskazuje, że jest to niezbędne do ochrony żywotnych interesów Użytkownika (art. 27 ust. 2 pkt 2 ustawy o ochronie danych osobowych) oraz, iż
· przetwarzanie danych prowadzone jest w celu ochrony stanu zdrowia i świadczenia usług medycznych przez osoby trudniące się zawodowo leczeniem lub świadczeniem usług medycznych; jednocześnie Usługodawca zapewnia, iż są stworzone pełne gwarancje ochrony danych osobowych (art. 27 ust. 2 pkt 5).
Użytkownik dokonuje tego poprzez złożenie oświadczenia o treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych dotyczących mojego stanu zdrowia do celów udzielenia pomocy medycznej i ratownictwa na terenach górskich, zorganizowanych terenach narciarskich oraz obszarach wodnych w rozumieniu właściwych przepisów."
4. Dane podawane przez Użytkownika w Książeczce Medycznej zabezpieczone są 20-bajtowym kluczem generowanym na początku przez Urządzenie Mobilne. Dostęp i zmiana danych podanych w Książeczce przez Użytkownika wymaga wysłania przez Urządzenie Mobilnego tego klucza powiązanego z numerem telefonu. Dane przesyłane będą przy pomocy protokołu SSL.
5. Dostęp od danych podanych w Książeczce przez Służby Ratownicze wymaga podania hasła i loginu przypisanego do danej Służby lub do jej pracownika Każdy dostęp od strony Służb Ratowniczych będzie odnotowywany w historii.
6. Wprowadzając jakiekolwiek dane do Książeczki Medycznej Użytkownik wyraża zgodę na uzyskanie przez Służby Ratownicze dostępu do tych danych w celu i w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia akcji ratowniczej i udzielenia pomocy medycznej, w szczególności na dalsze przekazanie danych służbom medycznym w tym celu.
Dane podane przez Użytkownika dla celów kontaktu z Administratorem
W przypadku kontaktu z Administratorem przez Użytkownika Administrator może wymagać (w zależności od celu i formy kontaktu) podania takich danych osobowych jak: nazwisko, imię, nazwa firmy, NIP, dane adresowe, adres e-mail, numer telefonu. Dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu niezbędnym do rozpatrzenia zapytania Użytkownika i odpowiedzi na poruszony przez niego problem.
Dane przetwarzane w przypadku wezwania przez Użytkownika pomocy
1. W przypadku wezwania przez Użytkownika pomocy, generowany jest klucz oraz zbierane są następujące dane: lokalizacja, stan baterii, dane określające nadajnik, do którego podłączone jest Urządzenie Mobilne. Wraz z numerem Telefonu dane te wysyłane są smsem do Służby Ratowniczej. Do momentu wezwania pomocy przez Użytkownika Służby Ratownicze nie mają nim żadnych informacji. W momencie wezwania pomocy wszystkie dane dotyczące Użytkownika (m. in. stan baterii, lokalizacja, dane z książeczki medycznej) są przypisywane do numerów telefonu komórkowego Użytkownika.
2. W przypadku kontaktu ze Służbami Ratowniczymi mogą one wymagać podania przez Użytkownika wszelkich danych osobowych niezbędnych do zlokalizowania go i przeprowadzenia akcji ratowniczej i udzielenia pomocy medycznej, jednakże dane te są przetwarzane przez Służby Ratownicze, a nie przez Usługodawcę.
Zbiór danych osobowych
Dane Użytkowników przechowywane są w jednym zbiorze (Zbiór "Dane osobowe Użytkowników Usługi "Ratunek w górach i na wodzie").

§3 W jakich celach są przetwarzane moje dane osobowe?
1. Twoje Dane Osobowe są przetwarzane przez Nas w celu i w zakresie niezbędnym do korzystania przez Ciebie z Usługi, w szczególności wezwania pomocy przez Użytkownika, zlokalizowania Użytkownika, komunikacji Użytkownika z Służbami Ratowniczymi oraz wykonywania zadań ratownictwa górskiego i udzielenia pomocy medycznej przez Służby Ratownicze lub medyczne.

§4 Kto może mieć dostęp do moich danych osobowych?
1. Dostęp do Twoich Danych Osobowych mają:
o Administrator;
o Jego pracownicy lub osoby świadczące usługi na jego rzecz związane z Usługą (np. programiści, informatycy, administratorzy bezpieczeństwa, podmiot administrujący i konserwujący system) – w zakresie określonym przez Administratora, są oni objęci ewidencją osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
o Służby Ratownicze – tj. GOPR, TOPR, WOPR i MOPR – w celu niezbędnym do kontaktu z Tobą, zlokalizowania Ciebie oraz przeprowadzenia akcji ratowniczej i udzielenia pomocy medycznej;
GOPR (Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe), 34-500 Zakopane, ul. Piłsudskiego 65
TOPR (Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe), 34-500 Zakopane, ul. Piłsudskiego 63a
WOPR (Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe), ul. Pytasińskiego 17, 00-777 Warszawa
MOPR (Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe) z siedziba w Giżycku, ul. Nabrzeżna 15, 11-500 Giżycko
o Organy państwa na potrzeby prowadzone przez nich postępowań, jeżeli organy te są do tego uprawnione na podstawie odrębnych przepisów (np. prokuratura, sąd, Policja, Rzecznik Praw Obywatelskich) oraz w innych sytuacjach, gdy zobowiązują Nas do tego bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
2. Użytkownik wyraża zgodę na dalsze przekazywanie danych osobowych przez Służby Ratownicze służbom medycznym w celu niezbędnym do kontaktu z nim, zlokalizowania go oraz przeprowadzenia akcji ratowniczej i udzielania pomocy medycznej.
3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za sposób dalszego wykorzystania danych osobowych przez Służby ratownicze oraz Służby medyczne po uzyskaniu dostępu do tych danych po wezwaniu przez Użytkownika pomocy.
4. Administrator nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za nieuprawnione przekazanie danych osobowych Użytkownika Służbom medycznym prze Służby Ratownicze.
5. Jeżeli wezwanie pomocy dokonywane jest z zagranicy, to wówczas Służba Ratownicze w Polsce albo podaje numer telefonu do służby ratowniczej w danym kraju, z którego wysłane zostało zgłoszenie, albo też przekazuje to zgłoszenie do tejże służby. W takim wypadku Użytkownik wyraża zgodę na dalsze przekazanie przez Służby Ratownicze w Polsce jego danych osobowych służbom ratowniczym w kraju, z którego wysłane zostało zgłoszenie dla celów przeprowadzenia przez te służby akcji ratowniczej i udzielenia pomocy medycznej.

§5 Czy moje Dane Osobowe są bezpieczne?
Usługodawca, działając zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi i polskim prawem, podejmuje wszelkie konieczne kroki w celu zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych Użytkowników. Wymiana danych między Aplikacją i Aplikacją serwerową w trakcie przesyłania danych osobowych Użytkownika jest zaszyfrowana z użyciem protokołu SSL (Secure Socket Layer). Podmioty, z którymi współpracuje Usługodawca w celu realizacji Usługi, a w szczególności dostawca usług hostingowych zabezpieczają przetwarzane dane przed nieautoryzowanym dostępem osób trzecich zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi i polskim prawem.

§6 Co się dzieje z moimi Danymi Osobowymi. Czy mogę poprosić o ich usunięcie?
1. Po podaniu Danych Osobowych są one przechowywane w Naszej bazie. Możesz jednak w każdym czasie poprosić o ich usunięcie z bazy.
2. Wyjątkowo, zgodnie z obowiązującym prawem, możemy przetwarzać te spośród Danych Osobowych, które:
· są niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Usługi;
· są dopuszczone do przetwarzania na podstawie odrębnych ustaw lub umowy;
· w przypadku danych eksploatacyjnych – są niezbędne do wykrycia technicznych usterek i błędów w transmisji przekazów.
3. Ponadto, w przypadku niedozwolonego korzystania przez Ciebie z Usługi (tj. niezgodnie z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami), możemy przetwarzać Twoje Dane Osobowe w zakresie niezbędnym do ustalenia twojej odpowiedzialności, z tym, że dla celów dowodowych obowiązani jesteśmy utrwalić fakt uzyskania oraz treść wiadomości o niedozwolonym korzystaniu z Usługi. Dlatego zawsze korzystaj z Usługi w sposób zgodny z przepisami prawa i Regulaminem.

§7 Jakie mam jeszcze prawa odnośnie moich Danych Osobowych?
Zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych, jak i ich uzupełnienia, zmiany lub usunięcia, jak również żądania uzupełnienia, zmiany lub usunięcia przez Nas swoich Danych Osobowych, przetwarzanych w ramach korzystania z Usługi, z zastrzeżeniem Danych, do których przetwarzania pozostaniemy uprawnieni na mocy przepisów prawa.
Uprawnienie to realizujesz poprzez przesłanie na adres Usługodawcy informacji o zmianie danych lub żądania ich usunięcia wraz z danymi, które umożliwiają jednoznaczną identyfikację Użytkownika.
Danych zbieranych automatycznie nie można zmienić ani usunąć.
Polityka Cookies
Usługa może wykorzystywać ciasteczka (Cookies), które służą identyfikacji przeglądarki Użytkownika podczas korzystania z Usługi, aby Usługodawca widział, jaką stronę wyświetlić Użytkownikowi. Ciasteczka pozwalają także dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Użytkowników, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Użytkowników z Usługi.
Możesz określić warunki wykorzystywania ciasteczek jak i całkowicie wyłączyć opcję pozwalającą na zapisywanie plików cookies korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej. Wyłączenie w przeglądarce internetowej opcji pozwalającej na zapisywanie plików „cookies” lub modyfikacja warunków ich wykorzystywania zasadniczo nie uniemożliwia korzystania z Usługi, może jednak spowodować pewne utrudnienia.
Wykorzystywanie Cookies nie powoduje zmian w Twoim Urządzeniu Mobilnym jak i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych.
Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, uprzejmie informujemy, że:
a. Administratorem Twoich danych osobowych jest: Usługodawca, to jest Paga Solutions spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Białe Wzgórze 14, 30-203, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieście – Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000461380, NIP: 677-237-50-74, REGON: 122848916, kapitał zakładowy: 5000 zł, w całości pokryty, adres elektroniczny: http://www.pagasolutions.pl, zwana dalej: „Administratorem”.
b. Twoje Dane Osobowe są przetwarzane przez Nas w celu i w zakresie niezbędnym do korzystania przez Ciebie z Usługi, w szczególności wezwania pomocy przez Użytkownika, zlokalizowania Użytkownika, komunikacji Użytkownika z Służbami Ratowniczymi oraz przeprowadzenia akcji ratowniczej i udzielenia pomocy medycznej przez Służby Ratownicze lub medyczne.
c. Masz prawo dostępu do treści swoich Danych Osobowych oraz prawo do ich poprawienia.
d. Dane Osobowe podajesz dobrowolnie. Administrator danych osobowych uprzejmie informuje, iż nie masz prawnego obowiązku podania swoich Danych Osobowych, a ich podanie nie jest podanie nie jest przymusowe.
e. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania i ochrony Twoich Danych Osobowych znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej tutaj: http://www.ratunek.eu/regulamin.html
Zygmunt Skibicki
Mundek
 
Posty: 10918
Dołączył(a): So, 29 maja 2004, 21:56
Lokalizacja: Łódź

Re: Aplikacja "Ratunek"

Postprzez Zygmunt Skibicki » Śr, 4 wrz 2019, 13:05

Żaden sprzęt i żadna aplikacja nie uratują nikomu życia i zdrowia, gdy gwałtownie następuje załamanie pogody gdzieś w górach, czy na wielkim jeziorze. To wszystko są tylko cwaniackie namawiania sprzedawców, bo oni żyją z tego co ludziom sprzedadzą.
To wszystko służy tylko przewidywaniom, że zagrożenie nadchodzi albo może nadejść. Reszta to już tylko stosowna wiedza i przewidywanie oraz szybkie chowanie się przed nieszczęściami. Ale do tego potrzeba od groma wiedzy, umiejętności i sposobów na szybko wykorzystywane drogi ucieczki. W niedawnych tragediach na Giewoncie wielu mądrych już się ze swych aplikacji dowiedziało, że za chwilę będzie marnie i uciekali ile sił w nogach na dół, a mnóstwo ludzi, nawet takich z małymi dziećmi nadal pchało się w górę po pierońsko wyślizganych wapiennych stopniach. Durniów nie uratuje żadna aplikacja i żaden sprzęt, bo dureń ma tę cechę, ze niezależnie od posiadanego sprzętu jest zwyczajnie głupi i bezmyślny. Im mogą pomóc tylko szaleńczo odważni i ryzykujący swym życiem ratownicy, którzy niezależnie od panującej cwangli dostaną się na górę lub koszmarnie rozbujaną wodę i tych mądrali pościągają w nieco bezpieczniejsze okolice.
Zygmunt Skibicki
Mundek
 
Posty: 10918
Dołączył(a): So, 29 maja 2004, 21:56
Lokalizacja: Łódź


Powrót do Sprzęt, wyposażenie, prowiant i sposoby turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron